Annons
 

Hälsobloggaren Anja Forsnor: Så här tränar jag helst i höst

Hälsobloggaren Anja Forsnor gillar långa frukostar och goda smoothies lika mycket som svettiga träningspass (well, i alla fall nästan).

 

 
Annons
 
Annons
 
 

 

Av Annika Norman

Hur hittar du motivationen?

– Jag motiveras mycket av känslan efteråt, hur knasigt det än låter. När man avslutat ett pass och känner sig helt oövervinnerlig, det är beroendeframkallande.

Efteråt laddar jag upp med rejäl frukost, gärna en acai bowl, grön smoothie och avokado.

Vad och var tränar du helst?

– Jag varierar gärna min träning under året. Just nu är jag helt insnöad på ”night fight”, en kampsportsklass med Alexandra Kamperhaug. Jag går på den två gånger i veckan och varvar med löpning och styrketräning. Jag går även på yoga, becore och barre i perioder.

Vad äter du helst innan och efter ett träningspass?

– Jag tränar allra helst på morgonen och då äter jag oftast bara ett till två kokta ägg eller lite keso innan passet. Efteråt laddar jag upp med rejäl frukost, gärna en acai bowl, grön smoothie och avokado.

Annons
Gilla Baaam på Facebook

Läs också! Pallar du inte att se en smoothie-bowl till? Du kan ha drabbats av wellness-leda

Vilken musik peppar dig mest?

– Beyoncé är ju svårslagen, liksom all form av hiphop och r&b. Det måste vara tempo och lite attityd!

Spana in Anjas blogg här!

Foto: Anjas privata bilder