Annons
 

100 dagar av aktivt motstånd

 

 
Annons
 
Annons
 
 

 
Vivienne Westwood har ofta politiska budskap med i sina visningar.

Designern Vivienne Westwood och jeansmärket Lee fortsätter sitt samarbete och lanserar idag (8/9) kampanjen 100 Days of Active Resistance. Med kampanjen vill de uppmuntra unga människors individualitet och förmåga att tänka själva och ifrågasätta olika typer av propaganda.

Annons

Kampanjen, som pågår under 100 dagar, går ut på att unga människor från hela världen delar med sig av bilder, slogans, målningar eller andra aktiviteter som de tycker representerar deras uppfattning om ”Active resistance to propaganda” på webbsidan ar100days.com.

Varje dag väljs ett av de uppladdade bidragen ut och frontas då på den specialkomponerade sajten. När de 100 dagarna är över kommer de utvalda bidragen att visas under en utställning i London.

Besök gärna ar100days.com och ladda upp ditt eget bidrag. Särskilt intressant nu i svenska valtider när man ständigt omges av olika typer av propaganda.

Läs även: Homeless chic, hur chict är det egentligen?

100days_logo_center

Av: Rose-Marie Söderlund Foto: All Over Press