Annons
 

Alla andra backar – men BAAAM ökar antal läsare!

 

 
Annons
 
Annons
 
 

 

Flinkenberg Baaam

Yay! Idag firar vi på Baaam-redaktionen de fina nyheterna om att vi ökat antal läsare med 7% till 117 000 läsare. Det är Orvestos tredje kvartalsrapport som precis kommit. Där kan man se att samtliga av Baaams konkurrenter i dam/tjej/modesegmentet backar, medan Baaam sticker ut som den tydliga vinnaren genom att gå emot trenden och öka istället.

Annons

Varför ökar Baaam trots att klimatet/konkurrensen verkar väldigt tuff i kvinna/modetidningssegmentet?

– Det har ju mycket med kännedom att göra, då denna undersökning i mångt och mycket  speglar hur välkänd tidningen är. Har du en ny tidning får du oftast en låg siffra, medan kända varumärken som funnits länge oftast slår väl ut i dessa mätningar. Nu har Baaam hunnit etablera sig snabbt på marknaden, efter bara 2,5 år, vilket är en oerhörd bedrift då vi befinner oss i det mest konkurrensutsatta segmentet, säger Baaams chefredaktör och grundare Charlotta Flinkenberg.

Kan den här populära sajten, baaam.se, vara en bidragande faktor till framgångssiffran?

– Absolut! Med vår sajt sprider vi kännedom om varumärket. En annan viktig detalj är helt enkelt ”mun mot mun”-metoden, alltså att folk snackar om vår tidning och rekommenderar den för sina väninnor.

Vad vill du säga till de som läser Baaam?

– Ett stort TACK till er som köper och läser vår tidning! Det är tack vare er som vi existerar och kan agera i modesegmentet. Det är er vi vill fira framgången med och det tänker vi göra genom att erbjuda en ÄNNU bättre tidning framöver. Det är dags för 2.0-versionen av Baaam, både i tidningsform och i sajtform. Kom gärna med synpunkter om hur vi bör utveckla oss, era åsikter är viktiga!

Läs mer om Baaams framgångssiffror här.

Av: Rose-Marie Söderlund

Baaam ökar