Beyoncé lyfter upp funktionsnedsatt modell i sin nya kampanj

Vi skulle vilja påstå att det är få där ute som har ett ont ord att säga om Beyoncé (we sure don’t!). Och inför sin kommande världsturné har hon gjort ett val som får oss att älska henne lite, lite till.

Bey valde att låta modellen Jillian Mercado, som lever med en funktionsnedsättning och sitter i rullstol, vara ansiktet utåt för hennes merchandisekampanj inför turnén. Det ska vara Queen B själv som ligger bakom idén, för att visa upp mångfald på fler sätt än genom hudfärg och storlek.

Jillian Mercado, som tidigare har synts i kampanjer för Diesel och Nordstrom, är överväldigad av den fina respons hon har fått.

”Det är overkligt och fantastiskt”, skriver hon på Twitter – och vi kan bara gissa hur stort det känns. High five!

Läs också:
18 stadier du gick igenom när du skulle köpa biljetter till Beyoncé
12 gånger Beyoncé har visat att hon är boss
Kolla in Beyoncés sprillans nya klädkollektion inför världsturnén

Drag & Drop

Instagram embed with url: https://www.instagram.com/p/BDBvp0nPsZj/

Drag & Drop

Instagram embed with url: https://www.instagram.com/p/BC_MektvsUa/