Annons
 

BikBok satsar på bloggarna

 

 
Annons
 
Annons
 
 

 
Modeller bloggar för Bik Bok

Vid årskiftet inledde klädkedjan BikBok en ny marknadsföringsstrategi. Med hjälp av unga bloggare skulle de erövra marknaden inom sociala medier och kunna nå den unga målgruppen 17-25 år.

I januari i år drog klädkedjans marknadsföring igång. I början av sommaren fotograferades unga modebloggare lekfullt och färgglatt i BikBoks kläder. En succé. Nu inleds en ny etapp i den nya strategin. Den här gången har BikBok istället låtit modellerna i höstkampanjen blogga för företaget.

Annons

– För oss är det här bara början, bloggare och andra sociala medier är här för att stanna, säger Malin Lazar, koncept- och marknadsansvarig på BikBok.

Modeller bloggar för Bik Bok Bik boks höstkampanj Bik boks höstkampanj

Av: Frida Bucht