
Idag den 13 maj lanserar Baaam modeaktiviteten #12daysofFashion. Det är en del i Baaams samarbete som mediaktör för Swedish Fashion Talent 2014, som arrangeras av Svenska Moderådet med Peugeot som sponsor.
12 stycken designers/modemärken tävlar om att bli årets Swedish Fashion Talent (tidigare hette tävlingen ”Rookies”). Läs mer om detta här.
Varje dag i 12 dagar framåt kommer Baaam att intervjua dessa kandidater, en per dag. Deras design kommer att uppmärksammas på andra vis i Baaams och chefredaktör Charlotta Flinkenbergs sociala kanaler som Facebook och instagram. Dessa inlägg märks med hashtagen #12daysofFashion.
– Det är spännande att få ta del av dessa modeentreprenörers arbete och Baaam vill självklart hjälpa till att lyfta fram talangernas kreativitet och uppmärksamma deras design i våra egna nätverk, säger chefredaktör Charlotta Flinkenberg om samarbetet.
Du kan själv delta i modemanifestationen #12daysofFashion. Ta en bild på dig själv som visar hur du ser på mode just i detta ögonblick och lägg upp bilden på instagram och/eller i din blogg eller på Twitter. Glöm inte att hashtagga bilden med #12daysofFashion. Bilderna kan föreställa antingen din outfit för dagen, en accessoar du tycker är extra vacker eller annat som symboliserar fashion för dig. Du får lägga upp hur många olika inlägg du vill. Aktiviteten #12daysofFashion pågår mellan den 13 och 25 maj. Under denna tid kan du tävla med dina hashtaggade bilder.
Detta kan du vinna: 2 st vinnare får varsin biljett till den exklusiva visningen ”Swedish Fashion Talents Show & Swedish Fashion Talent 2014 Award” som hålls på Kulturhuset den 11 augusti. Först VIP-mingel, sedan visning med front row-seats. Oh la la! I juryn sitter Baaams chefredaktör Charlotta Flinkenberg och modechef Lisa Strannesten. Lycka till!
