Coca-Cola light satsar på mode

Coca-Cola light satsar på mode.
Coca-Cola light satsar på mode.

Coca-Cola light har i dagarna inlett ett stort samarbete med några av Europas hetaste designer, danska Baum und Pferdgarten, italienska Normaluisa och finska Ivana Helsinki. De har alla tre tagit fram varsitt grafiskt mönster som kommer att synas på Coca-Cola Light förpackningarna under hösten.

– Coca-Cola light har en stor andel kvinnliga konsumenter, som njuter av både mode och shopping. Därför är det naturligt att placera Coca-Cola light i sammanhang med mode, säger Paula Karlöf, Business Manager, Coca-Cola AB.

– Det är även väldigt roligt att vi inlett samarbeten med några av Europas mest talangfulla och lovande designer. Det är ett utmärkt sätt att ständigt utveckla och förnya Coca-Cola Light och samtidigt bidra till uppmärksamhet kring dessa designer, fortsätter hon.

Kampanjen startar v.32 och slutar v.40.

Coca-Cola i samarbete med stora designers.
Coca-Cola i samarbete med stora designers.

Av: Frida Bucht