Annons
 

Festivalsommar hos H&M – nu i butik

 

 
Annons
 
Annons
 
 

 

Den 20 maj 2010 lanserar H&M sin tredje Fashion Against AIDS-kampanj. Den här gången med en festivalkollektion, där 25 procent av försäljningspriset går till projekt som ökar medvetenheten om HIV/AIDS bland unga.

Annons

Plaggen säljs på ungdomsavdelningen Divided och riktar sig till både tjejer och killar. Kollektionen innehåller även allt du kan tänkas behöva inför en festival, kläder och accessoarer till tält och sovsäckar, samtidigt som H&M samlar in pengar till projekt för att sprida budskapet om säker sex.

Baaams bloggare Aida provar kollektionen och Freja provar kollektionen.

HM-festivalsommar

H&M tar även Fashion Against AIDS till årets Roskildefestival och slår där upp portarna till den coolaste tältplatsen H&M Reboot Camp, precis vid festivalområdet och den orangea scenen. 500 FAA-designade tvåmannatält står inflyttningsklara med sovsäckar till de festivalbesökare med H&M Reboot Camp-biljetter.

I biljettpriset (2 495 DKK) ingår:

  • Unik tältplats precis vid festivalområdet och den orangea scenen
  • Inflyttningsklart tält med 2 sovsäckar
  • 2 entrépass per tält till H&M Reboot Camp
  • 2 badarmband (med tillgång till duschar och toaletter)
  • 1 armband till själva festivalområdet
  • Lätt frukost för 2 personer från torsdag till söndag

– För mig är festivaler unika och inspirerande eftersom de förenar musik och mode. Att få lyssna på sina favoritband och möta och se kreativa människor från olika länder med olika looks är verkligen inspirerande. Och det är oerhört viktigt att fler människor blir medvetna om problemen med HIV och AIDS. Vi vill delta i kampen mot sjukdomen genom att bidra med en del av intäkterna från den här kollektionen, säger H&M:s designchef Ann-Sofie Johansson.

Läs även: Vårkänslor hos H&M


Av: Malin Ny