”A brand of dialed-up beauty extras that move with you”.

Glossier lanserar det nya varumärket Glossier Play

Ett halvår efter att Glossier introducerades i Sverige släpper de nu ett helt nytt sminkmärke – Glossier Play.

”A brand of dialed-up beauty extras that move with you”.

Det var under sommaren 2018 som det hajpade hudvårdsmärket Glossier äntligen började skeppa sina produkter till Sverige. Märket fokuserar på enkla och billiga produkter både inom smink och skönhet och bland favoriterna återfinns klassiker som rengöringen Milky Jelly Cleanser, ögonbrynsgelen Boy Brow och rouget Cloud Paint.

Men nu är det dags att ta nästa steg för och i mars lanserar Glossier det helt nya makeupvarumärket Glossier Play. Enligt ett pressutskick har det varit under utveckling under 2 år och skriver själva att det är ett ”brand of dialed-up beauty extras that move with you”. Något krypiskt, minst sagt.


Sortimentet består av fyra delar:

Colorslide

En technogel eye pencil i 14 nyanser som sitter som berget och håller i upp till 12 timmar. De matta nyanserna håller också i 8 timmar även i ögats vattenlinje.

170 kronor/styck.

Glitter Gelée

Glitter som ger sprakande lyster i 4 nyanser som håller i 12 timmar.

160 kronor/styck.

Niteshine

En uppbyggbar highlighter i 4 nyanser.Finally, a highlighter with depth.

200 kronor/styck.

Vinylic Lip

Ett high shine gloss i 6 nyanser och klick upp-funktion.

170 kronor/styck.

Foto: Glossier