Gwyneth Paltrow är preppy i Lindex nya vårkampanj

Gwyneth Paltrow för Lindex, våren 2012.
Gwyneth Paltrow för Lindex, våren 2012.

Skådespelerskan Gwyneth Paltrow, 39, är Lindex ansikte utåt våren 2012. Den nya kollektionen med namnet ”Holly & Whyte” är modernt preppy och hämtar inspiration från en sportig och avslappnad livsstil.

– Det är jättehäftigt att Gwyneth Paltrow visar vår nya kollektion. Hon är en modeikon och dessutom synonym med begreppet ”Modern Preppy” vilket gör henne perfekt för den här rollen. Hon personifierar också Lindex varumärke på ett bra sätt genom att hon är positiv, varm och full av energi. Vi är grymt nöjda, säger Johan Hallin, Director Concept & Marketing på Lindex.

Gwyneth själv säger:

– Jag gillar verkligen kläderna! Jag vill inte representera ett märke som jag själv inte skulle bära. Jag älskar tröjan och shortsen som jag plåtades i, liksom chinos och kavaj – det är kläder som jag bär varje dag. Och jag älskar ränder, jag bär randigt nästan jämt.

Bland nyckelplaggen finns bland annat blazers, skjortor, chinos och kabelstickade tröjor. Svartvita ränder och prickar blandas med starka färger som grönt och orange. Kollektionen lanseras online och i butik den 21 mars.

Av: Rose-Marie Söderlund Foto: Josh Olins