5 saker att göra innan träningen – för snabbare resultat

Vill du göra träningen så effektiv som möjligt och få snabbare resultat? Här är några saker att göra innan nästa träningspass.

Låt oss vara ärliga, det finns annat än träning som är roligt och det är mycket annat som ska hinnas med under en dag. Så när du väl har lagt tid på att träna vill du ju att passet ska vara riktigt effektivt och ge bra resultat, eller hur? Så här förbereder du dig på bästa sätt för att maxa din träning!

1. Sov ordentligt

För att kunna prestera till max när du tränar krävs det att du låter kroppen få tillräckligt med sömn under natten. Det får dig inte bara att orka göra fler squats, det hjälper dig också att äta nyttigt under dagen. Även efter träningen är det viktigt att du sover ordentligt, eftersom det är då dina muskler återhämtar sig.

Jogging

Missa inte! Magträning: 9 tuffa övningar som verkligen ger resultat

2. Fyll på med vätska!

Att dricka vatten är alltid bra för kroppen, och det är extra viktigt att du fyller på med vätska när du ska träna. Din kropp behöver det för att du ska orka prestera mer och träningen kommer bli mer effektiv om du har druckit tillräckligt innan. Det bästa är att dricka vatten före, under och efter träningen! (Psst! Det är extra viktigt under sommaren!)

3. Glöm inte mellanmålet

Du behöver inte äta ett mellanmål inför varje träningstillfälle, men om du känner att du behöver mer energi innan passet, ignorera inte den känslan utan fyll på med lite bränsle. Om du är tom på energi kommer du inte orka lika mycket. Se till att ha med dig en frukt eller lite nötter i väskan, så är du alltid redo!

Sports brunette girl in sportswear on the beach

Läs även 7 effektiva rumpövningar som också tränar magen

4. Bär röda kläder

Ja, det kan låta märkligt, men rött är en färg som signalerar fara och rött ljus får hjärtat att pumpa blodet runt i kroppen, öka vår muskelstyrka och göra oss mer alerta. Så satsa på röda kläder nästa gång du ska träna om du vill maximera din prestation. Det kan ju vara värt att testa i alla fall, eller hur?

5. Värm upp

Skippa aldrig uppvärmningen innan träningspasset. När du värmer upp ökar kroppens temperatur och din rörlighetsförmåga blir bättre, vilket förbereder din kropp för ett hårt pass och minskar risken för skador. Du får dessutom bättre resultat eftersom din ökade rörlighet kommer få fler muskler att jobba.

Läs mer
Så gör du plankan lättare och mer effektiv
Det här ska du göra när huden börjar fjälla
Par som dricker ihop har en lyckligare relation

Källa Self.com

Bildkälla Thinkstock

Titta på fler klipp från FRIDA: