Annons
 

Heering mixar mode och drinkar

 

 
Annons
 
Annons
 
 

 
Heering mixar mode och drinkar i "Accessorize 2009".

Företaget Peter F. Heering står som initiativtagare till den världsomspännande tävlingen Accessorize 2009. Syftet är att sudda ut gränserna för vad som är ”drink mixing” och ”fashion designing” genom att kombinera dessa två.

Annons

Den kända svenska bartendern Richard Broni har mixat 6 stycken olika drinkar med Heering som bas och den berömda designern Lars Wallin har skapat 6 stycken unika klänningar för Heering. 

15 modedesigners har fått i uppgift att välja ut en av de drinkar Richard Broni skapat och med den som inspiration designa en klänning som passar drinken. 

Samma upplägg gäller för 15 bartenders som i sin tur ska välja ut en av Lars Wallins klänningar och utifrån den som inspiration kreera en passande drink.

Finalen kommer att gå av stapeln den 4 juni 2009 på anrika Raffles Hotel i Singapore. I juryn sitter bland andra Lars Wallin, Richard Broni, Orrefors, Raffles Hotel, designern Charlotte Ronson och engelska märket PPQ.

Vinnaren i modekategorin får chans att visa sin kollektion under en visning vid Köpenhamn Fashion Week i januari 2010 och den vinnande bartendern kommer att figurera med sina recept i en utgiven drinkbok. Dessutom får de pokaler designade av glasföretaget Orrefors.

Heering mixar mode och drinkar i "Accessorize 2009".

Av: Rose-Marie Söderlund