
Då släpps Heidi Klums designsamarbete med Lidl – se första bilderna
Heidi Klum har slagit sig samman med Lidl för en kollektion kläder. Nu har första bilderna från samarbetet släppts och ett lanseringsdatum är satt.
Den 7 september presenterar Heidi Klum sin första kollektion för Lidl under New York Fashion Week. Redan tidigare i år avslöjades nyheten för första gången och nu står det klart att den första delen av samarbetet går under temat ”Heidi and the City”.
– Jag hoppas verkligen att kollektionen som jag designat för Lidl kommer att uppskattas. Självklart blev jag glad över samarbetet, det var så roligt att genomföra! Precis som jag ställer Lidl höga krav på sina fantastiska produkter med bra kvalitet till oslagbara priser. Jag tycker det är helt fantastiskt, då mode är roligt och borde vara ett nöje alla har råd med, säger Heidi själv om samarbetet.

– Jag ville skapa mode med en wow-effekt som gör det enkelt att kombinera plaggen. Mode för kvinnor som vill klä sig snyggt och allt till ett oslagbart pris, fortsätter supermodellen.
Kollektionen ska vara lika vild som New York och mångsidig som Heidi Klum med en urban känsla. Leopardmönstrade blazers, toppar, bomberjackor, stuprörsjeans och rockiga läderkläder med inslag av accentfärger som blått och cognac är bara delar av kollektionen. Samtliga plagg kostar från 70 till 200 kronor och börjar säljas i 10 000 Lidl-butiker världen över den 18 september.
Läs mer:
Paris Hilton i designsamarbete med Lidl
Efter IKEA-kopian: Åtta snygga looks inspirerade av andra varumärken
Ikea i samarbete med Bea Åkerlund – då släpps kollektionen
Foto: Lidl