Helena Christensen för Coca-Cola

Helena Christensen är Coca-Colas nya reklamansikte.
Helena Christensen är Coca-Colas nya reklamansikte.

Supermodellen och fotografen Helena Christensen deltar både framför och bakom kameran i den nya kampanjen Passion for Fashion, signerad Coca-Cola light och Bonaqua, där kärleken till mode är ledordet.

– Jag tycker att vi på ett bra sätt har gjort en kampanj där både Coca-Cola light, Bonaqua och deras engagemang och passion för mode lyser igenom. Jag tycker att det är ett coolt samarbete och jag är stolt över att vara ansiktet utåt för dem båda, säger Helena.

Den svenska designern Ida Sjöstedt fick i uppdrag att specialdesigna en klänning till Helena.

– Det var såklart jättekul att designa klänningen för Coca-Cola light och Helena Christensen. Helena har ju alltid varit en modeikon och som designer är det privilegium att få skapa något till en av världens vackraste kvinnor, säger Ida.

Helena, som poserar i klänningen på kampanjbilderna, berättar mer:

– Ida Sjöstedt lät sig inspireras av rörelsen, smaken och färgerna i Coca-Cola light och Bonaqua. Klänningen är, liksom dryckerna, lätt och porlande, och klänningens färger avspeglar identiteten i varumärkena – ett utmärkt resultat.

Kampanjen pågår mellan 6 september och 31 oktober 2010. På Coke.se kan du tävla om en resa till New York och en exklusiv photo session med Helena Christensen bakom kameran. Andrapriset är klänningen från Ida Sjöstedt.

– Jag ser fram emot att träffa vinnaren i min andra hemstad New York och tillsammans få ta några porträtt som avspeglar deras sanna passion, säger Helena.

Läs även: Coca-Cola light à la Manolo Blahnik.

Helena Christensen är Coca-Colas nya reklamansikte.
Helena Christensen är Coca-Colas nya reklamansikte.

Av: Rose-Marie Söderlund Foto: Henrik Bülow