Annons
 

H&M lanserar David Beckham Bodywear

 

 
Annons
 
Annons
 
 

 

David Beckham släpper underklädeskollektion för H&M

David Beckham släpper underklädeskollektion för H&M.

H&M inleder ett långsiktigt samarbete tillsammans med fotbollsstjärnan David Beckham då de lanserar stjärnans Bodywear-kollektion. Den första kollektionen kommer att lanseras lagom till Alla hjärtans dag 2012 med start den 2 februari, och därefter kommer en ny kollektion att släppas inför varje ny säsong.

Annons

– Under det senaste året har jag utvecklat min Bodywear-kollektion tillsammans med mitt team och jag är väldigt stolt över resultatet. Den sista biten i pusslet var att hitta en partner i form av en återförsäljare som har både visioner och kapacitet att distribuera produkterna globalt. H&M visade sig vara det självklara valet av samarbetspartner och jag ser verkligen fram emot att presentera kollektionen för H&M:s kunder i februari, säger David Beckham själv.

Detta samarbete gör det möjligt för David Beckham att producera och sälja sin nya underklädeskollektion i cirka 1800 H&M-butiker i runt 40 länder världen över. David Beckham har redan lanserat parfymer och även designat kläder för Adidas, och detta samarbete kommer att stärka hans varumärke ännu mer. Att han velat designa just underkläder har varit känt sedan tidigare.

– Det här partnerskapet med H&M är ett viktigt steg på Davids väg från sporthjälte till entreprenör och ikon. H&M:s entusiasm och stöd inför vår satsning, tillsammans med deras globala spridning, kommer att stärka Davids varumärke världen runt, säger Simon Fuller som är David Beckhams långvariga affärspartner.

– David Beckham är både en sport- och stilikon av världsklass. Det är otroligt spännande för H&M att påbörja ett långsiktigt samarbete med honom för hans David Beckham Bodywear-kollektion. Det signalerar starten på ett fantastiskt äventyr för oss på H&M. Perioden kring Alla hjärtans dag 2012 kommer att bli riktigt spännande, säger Ann-Sofie Johansson, designchef på H&M.

Läs även: Versace designar för H&M i höst.

Av: Anna Olivemark Foto: Stella pictures