
H&M lanserar ett helt nytt varumärke – då öppnar det
H&Ms nya varumärke går under namnet Arket och ska erbjuda tidlösa kläder och accessoarer för kvinnor, män och barn. Priserna kommer ligga något högre än H&M.
Hösten 2017 lanserar Hennes och Mauritz ett helt nytt varumärke vid namn Arket. Det uppger bolaget i sin delårsrapport. Arket kommer erbjuda enkla och tidlösa kläder och accessoarer för kvinnor, män och barn samt ett utvalt sortiment till hemmet. Varumärket ska inrikta sig på kvalitet och funktionell design och kollektionerna kommer även kompletteras av utvalda produkter från externa varumärken.
Läs även: H&M x Coachella – se det bästa från kollektionen
– Det kommer att finnas produkter i ett brett prisspann, dock i ett något högre prissegment än H&M, med betoning på material, funktion och passform, skriver Karl-Johan Persson, vd för H&M, i rapporten.
I flera butiker kommer det även finnas ett café, inspirerat av det nya nordiska köket, med fokus på naturliga ingredienser och välbefinnande, uppger Affärsvärlden.
Den första butiken öppnar i London under tidig höst 2017. Samtidigt drar varumärket även igång onlinehandel i 18 europeiska länder. Efterhand kommer Arket-butiker slå upp portarna i Bryssel, Köpenhamn och München.
Sedan tidigare äger bolaget varumärkena H&M, H&M Home, COS, & Other Stories, Monki, Weekday och Cheap Monday.
Läs även:
Zara Larsson släpper kollektion med H&M
Topshop gör bröllopskollektion för brudar och brudtärnor – se alla bilder
Budgetkedja gör helt oretuscherad bikinikampanj inför sommaren
Foto: IBL