Annons
Isabella Löwengrip: ”Jag har tvingats offra mycket för mina framgångar”
 

Isabella Löwengrip: ”Jag har tvingats offra mycket för mina framgångar”

Isabella Löwengrip tröttnade på att gömma undan sina intimprodukter och lanserar nu en egen intimserie under LCC. För Baaam berättar hon om skönhetssatsningen, sin kommande webb-tv-serie och hur hon håller sig positiv vid motgångar.

 

 
Annons
 
Annons
 
 

 

Artikeln innehåller reklamlänkar – läs mer här

Hon är en av Sveriges mest framgångsrika entreprenörer och bloggare. I sommar spelar hon in sin egen webb-tv-serie En fråga om framgång och under hösten släpper hon boken #Aktiedrottning. Just nu är Isabella Löwengrip aktuell med lanseringen av en ny intimserie under det egna skönhetsvarumärket Löwengrip Care & Color (reklamlänk via Apprl) .

Annons

– Jag har tyckt att det saknats rätt produkter på marknaden. Både när det gäller innehåll, att det inte är tillräckligt bra produkter men också hur de ser ut. Tidigare produkter har varit ganska tråkiga, sådana man gärna gömmer när man får gäster hemma, säger Isabella till Baaam.

Läs mer: Löwengrip Care & Color öppnar outlet på nätet

Varför kändes det viktigt att ta fram den här serien?
– Varför ska vi gömma det som är kvinnligt och intimt? Det är ingenting vi ska behöva skämmas för. Det är ju en del i den dagliga rutinen. Framförallt märkte jag behovet av produkter när jag väntade barn och kring förlossningen.

Först ut är en rengöringsolja (reklamlänk via Apprl) och en gelbaserad rakolja (reklamlänk via Apprl) . Varför är de så bra?
– Rengöringsoljan är otroligt skonsam mot hyn och förstör inte ph-balansen. Det som är så bra med rakoljan är att den lägger sig som en hinna på kroppen. Det blir inte den typiska friktionen som gör att det kan uppstå röda prickar. Baaams chefredaktör Cassandra hade ju dessutom en idé kring att man kunde ha rakoljan i deoförpackning så att man kan använda den på språng. Och det har jag gjort nu!

Läs mer: Så mycket tjänar Isabella Löwengrip på sin blogg

LCC (reklamlänk via Apprl) är det snabbast växande skönhetsföretaget i Sverige. Vad är nyckeln?
– Framförallt har vi bra produkter. Det är ju det som gör att många kunder återkommer. Vi är också duktiga på marknadsföring online och på att närvara fysiskt på alla apotek. Vi är ett varumärke som är tillgängliga och nära våra kunder. Jag tror att man som kund känner att man har en relation till oss, och det är viktigt.

Du driver så många olika projekt samtidigt. Hur får du dagarna att gå ihop?
– Visst, jag har många bollar i luften, men det man inte alltid ser i kanalerna är ju att vi är ett stort team som jobbar väldigt tätt tillsammans. Man kan lätt få uppfattningen att jag gör allt, och så är det verkligen inte. Men såklart har jag väldigt lite dötid. Jag har ju inte kollat på teve på flera år, haha, och hinner aldrig slappa framför Netflix eller scrolla på Instagram. Antingen är jag med barnen eller så jobbar jag, jag har inte så mycket tid däremellan.

Läs mer: Denise Rudberg om att lyckas i karriären: ”Fuck Jante!”

Samtidigt som du har mycket på gång på jobbfronten har du varit väldigt öppen med att du just nu går igenom en tuff period med skilsmässa. Hur tar du dig igenom jobbiga stunder?
– Som person är jag i grunden positiv och väldigt lösningsorienterad och tänker att det mesta löser sig i livet. Samtidigt måste man tillåta sig själv att ha tuffa perioder också. Så jag har varit öppen till personerna jag jobbar med om att det nu är lite kämpigt. Jag försöker inte smussla med det utan förklarar för alla hur det ligger till och samtidigt peppa mig själv till att tänka att ”nu är det jobbigt men det kommer bli ljust snart”. Att bara andas och låta det vara så.

Isabella tror att rätt inställning är en färskvara och hon berättar att hon försöker vara duktig på att slå bort negativa tankar när de kommer.
– Jag har blivit tvungen att göra det eftersom jag inte har tid att grotta ner mig i dåliga tankegångar. Jag har så hektiska dagar, så det finns inte uttrymme att lägga tio minuter på att tänka negativt. Av tidsmässiga själ måste jag vara ”up and running” och då krävs det att jag är lösningsorienterad och positiv.

Läs mer: Michaela Forni designar skor för Flattered

Efter sommaren släpper Isabella webb-tv-serien En fråga om framgång. Ett intervjuformat där Isabella träffar andra entreprenörer som har inspirerat henne under åren.
– Serien handlar om vilka uppoffringar vi har behövt göra för att komma dit vi är i dag. Programmet lyfter baksidan av entreprenörskap och framgång.

Vilka uppoffringar har du tvingats göra?
– Många relationer har tagit stryk, likaså kroppen ibland och jag fick till exempel aldrig uppleva de klassiska tonåren. Man lägger hela sitt liv på jobb. Det är ju lite extremt, så det är klart att det kommer uppoffringar av det, men det syns ofta inte utåt. Jag tycker det är viktigt att lyfta att det finns en baksida med yrket.

Men det är ändå alltid värt det?
– Ja, verkligen! Och det är väl det vi enas om, alla entreprenörer. Det jag går igång på är att skapa nytt. Jag älskar processen från idé till verklighet. Känslan att drömma om någonting och sedan några månader senare så har man det i handen, det är väldigt häftigt!

Läs mer om LCC:s nya intimserie här (reklamlänk via Apprl) !

Läs även:
Sommarens godaste parfymnyheter – så doftar de
Skönhetsredaktören tipsar! Produkter som räddar din hy när du sover
Sju populära varumärken som säljer veganskt smink

Artikeln innehåller affiliatelänkar. Vad är affiliate? Läs mer här!

Foto: LCC

 




Annons