Karlie Kloss är ansiktet utåt för Adidas by Stella McCartney

Adidas och Stella McCartney lanserar en ny träningskollektion inför hösten 2016. Modellen som frontar kampanjen är Karlie Kloss.

I går släppte Stella McCartney och Adidas bilderna för sin nya kampanj inför A/W 2016. Varumärkena har gjort tidigare designsamarbeten, och den här gången med modellen Karlie Kloss som ansikte utåt. Kampanjen utlovar moderna sportkläder som ska inspirera till träning.

Läs också: Adidas nylanserar 90-talssko med Kate Moss i spetsen

Karlie Kloss har själv uttalat sig om om kampanjen på sociala medier: ”Mode och träning är två av mina stora kärlekar, jag är så glad för att få vara en del av Adidas för Stella McCartney” skriver hon på Instagram.

Drag & Drop

Instagram embed with url: https://www.instagram.com/p/BIAqx-dgNgV/

Kollektionen släpps den 30 juli och fokuserar på träningsplagg för löpning, yoga och vintersport och kommer i flera färguppsättningar. Bläddra i bildspelet nedan för att spana in några av plaggen.

Läs även:
Weekday lanserar kollektionen Remains – med fokus på hållbarhet
Stilikonen Alexa Chung lanserar ett eget klädmärke
Kate Moss frontar Calvin Kleins nya, heta kampanj

Foto: Stella McCartney, Adidas