
Den omåttligt populära designern Marc Jacobs, som förutom sitt eget märke är chefsdesigner för Louis Vuitton, har utsetts till ny Creative Director för Coca-Cola light, som firar 30 år i år.
– Det är ett enormt privilegium för mig att få bli ny Creative Director för Coca-Cola light och få sätta min stämpel på kampanjen i samband med 30-årsjubiléet. Coca-Cola light är en ikon… och jag älskar ikoner, säger Marc Jacobs.

Kollektionen med namnet ”Coca-Cola light Sparkling together with Marc Jacobs” lanseras i begränsad upplaga i mars 2013. Tidigare har bland andra Jean Paul Gaultier, Karl Lagerfeld, Manolo Blahnik, Roberto Cavalli och Nathalie Rykiel designat flaskor för läskmärket.
Nedan ser ni en teaser för kampanjen och en kort intervju med Marc Jacobs.
httpv://youtu.be/F4D-2IqRvH8
httpv://youtu.be/uUvXGsecEOk


Av: Rose-Marie Söderlund