Miriam Bryant och systrarna Lejonhjärta hyllar din personliga skönhet i ny kampanj

Max Factors nya kampanj #myfactor ska lyfta kvinnors personliga skönhet och egenskaper vi är stola över. Smink är ett redskap för att framhäva unika ansiktsdag, snarare än att täcka över och sudda ut.

Tanken bakom Max Factors nya kampanj #myfactor är att uppmuntra kvinnor att lyfta fram den skönhet vi besitter och hylla det unika med varje person. Samtidigt uppmuntrar de dig att se make up som ett redskap för att framhäva dina unika ansiktsdrag och lyfta fram det hos dig som gör att just du är du, snarare än att täcka över, gömma eller sudda bort.

Nyhet! H&M lanserar ett helt nytt varumärke – då öppnar det

I en video medverkar kända skandinaviska kvinnor där de identifierar och hyllar den egenskap i deras utseende de är nöjda och stolta över och vill framhäva. Från Sverige ser vi artisten Miriam Bryant och sociala medie-fenomenen Victoria och Elizabeth Lejonhjärta.

”Jag har aldrig tänkt på mig själv utifrån på det sättet, men har insett att jag har en massa egenskaper att vara stolt över och som jag verkligen gillar med mitt utseende”, säger Miriam Bryant i ett pressmeddelande och i videon hyllar hon sitt sinne för humor.

I videon medverkar utöver Miriam Bryant och systrarna Lejonhjärta även skådespelerskan Sarah-Sofie Boussnina, modellen och profilen Veneda Budny från Danmark samt sångaren Tomine Harket och författaren och bloggaren Linnéa Myhre från Norge.

Läs mer:
Budgetkedja gör helt oretuscherad bikinikampanj inför sommaren
Topshop gör bröllopskollektion för brudar och brudtärnor – se alla bilder
H&M x Coachella – se det bästa från kollektionen

Foto: Max Factor