Allt du behöver veta om H&M:s nya varumärke Afound

H&M:s nya varumärke Afound ska erbjuda rabatterade varor inom mode och livsstil. Här är allt du behöver veta om det hajpade märket.

På torsdag den 14 juni lanseras H&M:s helt nya varumärke som går under namnet Afound. Företaget själva beskriver Afound som en marknadsplats med rabatterade varor inom mode och livsstil.

Vad är Afound?

Afound och kommer erbjuda produkter för dam och herr, både från H&M-koncernens egna varumärken och från externa svenska och internationella varumärken. Framöver ska sortimentet även innehålla kläder till barn.


Antalet externa varumärken som kommer finnas representerade är stort och ligger i olika prissegment. Från start kommer du kunna shoppa plagg från bland annat Filippa K, Whyred, Stella McCartney, Céline, Dagmar och JW Anderson – och det är bara en bråkdel. De flesta produkterna kommer vara nedsatta med mellan 30-70 procents rabatt och tanken är att alla varor ska komma med någon form av deal.

Sommaren 2018 slår H&M upp portarna till det helt nya varumärket Afound som kommer erbjuda rabatterade produkter för dam, herr och barn.

Utbudet är noga utvalt och säsonglöst. Det kommer finnas produkter från tidigare säsonger, men även plagg, skor och accessoarer från aktuell säsong. Afound kommer även löpande att lansera unika och limiterade produktsläpp från olika varumärken, alltid kopplat till ett erbjudande.

Var öppnar Afound?

Det kommer finnas både fysiska butiker och en onlineshop. De två första butikerna är belägna i Stockholm och Malmö. Stockholmsbutiken öppnar den 14 juni på Drottninggatan 53 och i Malmö slår man upp portarna på Södergatan 28 den 16 juni. Parallellt med de två butiksöppningarna lanseras onlinebutiken den 14 juni.

Varumärkets logotyp är stilrent utformad med en röd linje under första bokstaven, vilket ska symbolisera ett rabatterat pris.

Öppningarna av de två butikerna är del i en långsiktig strategi att etablera Afound i flertalet städer runtom i Sverige. Senare i år öppnar även butiker i Göteborg, Skärholmen och Kristianstad. Under 2019 planerar Afound att lansera i Europa.

– Idén har varit att skapa en nytänkande marknadsplats inom off price med ett med relevant, kurerat och inspirerande erbjudande för kunderna. Vi har lagt ned stort fokus på upplevelsen i både fysisk och digital butik. Vissa skulle kanske kalla oss en outlet medan vår vision är att kunden ska mötas av ett style and dealhunting paradise”, säger Mattias Ekberg, Creative Director, Afound.


För dig som vill följa Afound finns nu både ett nyhetsbrev att signa upp sig på, samt ett Instagram-konto att följa.

Sedan tidigare äger bolaget varumärkena H&M, H&M Home, & Other Stories, COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, och Arket.

Läs mer:
Yellow fellow! Säsongens snyggaste klänningar i trendfärgen
35 snygga vita klänningar – perfekta till studenten
Flower power! 15 blommiga klänningar att bära i sommar

Mer från oss på Baaam: