
Odd Molly fortsätter sitt samarbete med supermodellen Helena Christensen, 41, och den här gången är det hon som håller i kameran. Höstens kampanj med Daisy Lowe, 21, är nämligen plåtad av Helena.
Vad var svårast med att gå från modell till fotograf?
– Jag jobbade som fotograf innan jag började modella, så egentligen är det tvärtom. Jag är fascinerad av fotografering, av effekten bilderna har på mig. Att arbeta både framför och bakom kameran har lärt mig mycket.
Per Holknekt, chefsdesigner och grundare av Odd Molly, säger:
– Hon är så mycket mer än en supermodell, hon representerar den sortens multitalanger som vi älskar.

Helena fick välja fritt vilken modell hon ville ha med i kampanjen. Daisy var hennes förstahandsval, vilken även Per tycker var ett bra val:
– Daisy är en super-Molly. Hennes livsstil och skönhet i kombination gör att hon är en perfekt förebild för alla åldrar. Daisy Lowe är vänlig, har en en härlig personlighet och är en tänkare, precis som den typiska coola Molly-konsumenten.
BILDSPEL: Odd Molly öppnar flaggskeppsbutik i Beverly Hills.





Av: Rose-Marie Söderlund Foto: Helena Christensen
Foto bakom kulisserna: Jason McDonald Styling: Jonas Hallberg
Location: Chelsea Hotel NYC