BikBok satsar på bloggarna

Modeller bloggar för Bik Bok
Modeller bloggar för Bik Bok

Vid årskiftet inledde klädkedjan BikBok en ny marknadsföringsstrategi. Med hjälp av unga bloggare skulle de erövra marknaden inom sociala medier och kunna nå den unga målgruppen 17-25 år.

I januari i år drog klädkedjans marknadsföring igång. I början av sommaren fotograferades unga modebloggare lekfullt och färgglatt i BikBoks kläder. En succé. Nu inleds en ny etapp i den nya strategin. Den här gången har BikBok istället låtit modellerna i höstkampanjen blogga för företaget.

– För oss är det här bara början, bloggare och andra sociala medier är här för att stanna, säger Malin Lazar, koncept- och marknadsansvarig på BikBok.

Bik boks höstkampanj
Bik boks höstkampanj
Bik boks höstkampanj
Bik boks höstkampanj
Bik boks höstkampanj
Bik boks höstkampanj

Av: Frida Bucht