Efter flera framgångsrika samarbeten med olika designers har Coca-Cola light åter vänt sig till mästarnas mästare inom skodesign – Manolo Blahnik – och låtit honom skapa ett exklusivt mönster för Coca-Cola light.
Manolo Blahniks skapade sin första design för Coca-Cola light redan 2005, men det är först nu som svenska fashionistas äntligen får möjlighet att avnjuta den.
Skodesignern, som fick sitt stora genombrott i samband med TV-serien ”Sex and the City”, tackade utan att tveka ja till ett fortsatt samarbete:
– Det är ett nöje och en ära för mig att min design kommer att pryda ett så ikoniskt objekt som Coca-Cola light-flaskan. Eftersom det är en symbol som alla känner till ville jag inte förändra flaskan, utan smycka den på ett sätt som speglar mina verk och min personlighet, säger Manolo Blahnik.
Blahniks design kommer i Sverige att synas på en limited edition 15 cl miniburk och en 25 cl aluminiumflaska. De finns tillgängliga från och med nu och under sommaren hos utvalda modebutiker och på särskilda modeevenemang.
Läs även: Coca-Cola light à la Karl Lagerfeld.
Av: Rose-Marie Söderlund