Första klädmärket som visar plagg i alla olika storlekar

Webbshoppar tenderar att ha en och samma modell som visar upp alla plagg. Det vill en amerikansk sajt råda bot på genom en större spridning av storlekar.

Det är amerikanska klädmärket Ekineyo Basics tyckte att variationen av storlekar på modeller i olika webbshopar var alldeles för liten, och de tyckte att det var svårt att veta hur ett plagg sitter om modellen alltid drar storlek 36. Därav tog de initiativet att visa upp sina kläder på fler modeller, för att öka mångfalden och visa hur ett plagg sitter sitter på olika kroppar.

Drag & Drop

Instagram embed with url: https://www.instagram.com/p/BIVhz-Oh98q/

Reaktionen resulterade i att Ekineyo nylanserade sin webbshop med bilder på modeller i flera olika storlekar. Dessutom har de en smart funktion som genom rörliga bilder visar plaggen genom olika vinklar och en annan funktion där du kan mäta dig för att veta hur plagget skulle sitta på dig.

Drag & Drop

Instagram embed with url: https://www.instagram.com/p/BGDmnU7J9Me/

Ekineyo Basics har inte bara uppmärksammats för initiativet med olika storlekar utan även för att de fokuserar på att lyfta fram mörkhyade modeller, vilka – tyvärr – fortfarande är underrepresenterade i modebranschen.

Läs även:
Oretuscherad modeserie ska hylla alla kroppsformer
Bikinimärket slutade retuschera modeller – ökade försäljningen
Khloé Kardashian släpper eget jeansmärke med fokus på kurvor

Foto: Ekineyo