Frisk & Fri bakom PR-kuppen Miss Skinny

Jeans i storleken size zero från den påhittade butiken Miss Skinny.
Jeans i storleken size zero från den påhittade butiken Miss Skinny.

Precis som många misstänkte var den nya webbshoppen Miss Skinny egentligen en fördold PR-kupp. Bakom kampanjen står riksorganisationen mot ätstörningar Frisk & Fri.

– I 30 år har vi på Frisk & Fri arbetat mot ätstörningar, för ett samhälle där alla är fria att vara sig själva. Men det går för långsamt. Vi lanserade Miss Skinny för att uppmärksamma åt vilket håll utvecklingen går. Vi måste börja prata om det här, skriver de i ett nytt pressmeddelande.

Ett par kända ansikten som stöttar kampanjen och syns i filmen nedan är skribenten och bloggaren Sandra Beijer och programledaren Kitty Jutbring.

Vad tycker du, har Frisk & Fri nått ut med sitt budskap på rätt sätt? Många som kommenterade nyheten nedan tyckte att Miss Skinnys affärsidé var bra.

Läs mer: Miss Skinny: Ny smalskandal eller fejk?

httpv://www.youtube.com/watch?v=YT-ivV05ucs

Av: Rose-Marie Söderlund