
George Jensen hyllar starka kvinnor i ny kampanj
Smyckesmärket George Jensen lyfter starka kvinnor i sin nya kampanj för hösten med budskapet, "You can never be too much you".
Det danska designföretaget Georg Jensen presenterar inspirerande kvinnor i en ny global kampanj. Kvinnor över hela världen uppmuntras att vara sig själva och skapa sin egen framgång. Budskapet är tydligt: “You can never be too much you”.
Videon släpptes i går och är regisserad av danska Lærke Herthoni med Seinabo Seys låt ”Easy” som ledmotiv. I klippet medverkar fem framgångsrika och inspirerande kvinnor; boxaren Cecilia Brækhus, motocrossproffset Behnaz Shafiei, kocken Dominique Crenn, regissören Susanne Bier samt komikern Sara Kendall.
Trenden att hylla kvinnor i kampanjer har växt storartat under 2016. Bland annat har H&M släppt en kampanj för att belysa mångfald och Lindex inspirerar med plus size-modellerna Ashley Graham och Candice Huffine i spetsen.
Se klippet här nedanför!
https://youtu.be/nNVET7ZPxbs
Foto: George Jensen