Första gången modekedjan säljer ett externt varumärke.

Gina tricot breddar sortimentet – börjar sälja sportkläder från Puma

Gina tricot inleder samarbete med tyska sportjätten Puma. I slutet av juli kommer du kunna shoppa sportmode från Puma i utvalda Gina tricot-butiker.

Första gången modekedjan säljer ett externt varumärke.

För första gången kommer Gina tricot erbjuda kunden en kollektion från ett externt varumärke. Den svenska klädkedjan har teamat upp med Puma och i sommar kommer utvalda plagg och sneakers från sportjätten ingå i Gina tricots utbud. Plaggen har starkt sportfokus och majoriteten av produkterna hämtas från kollektionen som frontas av Pumas kampanjansikte Selena Gomez.

Läs mer: Allt du behöver veta om H&M:s nya varumärke Afound

– Vi är jättestolta över samarbetet med Puma! Sportmodet är starkare än någonsin och självklart vill vi kunna erbjuda vår tjej det hon vill ha. Att Puma väljer att satsa på detta genom att sälja kollektionen i våra butiker känns verkligen mitt i prick för vår målgrupp, säger Magnus Månsson, vd för Gina tricot.

Kollektionen andas en mix av sport, lifestyle och mode och målet är att plaggen ska passa både den träningsintresserade kunden och tjejen som helt enkelt älskar sportrenden.

– Samarbetet med Gina tricot är helt rätt, och extra spännande att vara det första externa varumärket i deras butiker. Vi upplever en hög efterfrågan för vår ”womens-kollektion” och ”Do you-kampanjen” med Selena Gomez är som gjord för den gemensamma målgruppen. Nu ser vi verkligen fram emot att rulla ut kampanjen tillsammans med Ginas härliga team, säger Rutger Hagstad, Head of Marketing på Puma.

Kollektionen kommer finnas tillgänglig i utvalda butiker och online med försäljningsstart den 26:e juli 2018.

Läs mer:
H&M släpper den ultimata kollektionen för dig som älskar blommigt
Monki är första modevarumärket att få HBTQ-certifiering av RFSL

Foto Gina Tricot

Artikeln publicerades först på ELLE.