
Lindex fyller 60 år i år och firar det med ett exklusivt designsamarbete med Jean Paul Gaultier. Den franske modeskaparen är bland annat känd för sina ränder, som självklart även kommer finnas representerade hos budgetkedjan.
Kollektionen kommer bestå av dam-, barn- och underkläder samt accessoarer och 10% av försäljningspriset går till Rosa Bandet och deras kamp mot bröstcancer. Tidigare har Matthew Williamson, Missoni och Narciso Rodriguez designat för budgetkedjan.
– Det känns fantastiskt roligt att designa en kollektion för Lindex som bär mitt signum och samtidigt få möjlighet att delta i kampen mot bröstcancer. Jag tycker att vi har hittat en bra mix av dessa element – kollektionen är spännande, chic och stark, precis som Lindex-kvinnan, säger Jean Paul Gaultier.
Jean Paul Gaultiers kollektion för Lindex lanseras i utvalda butiker och på lindex.com 8 oktober 2014.
Läs även: Jean Paul Gaultier designar för Coca-Cola light

Av: Rose-Marie Söderlund Foto: Maja Flink/Lindex