Spy Bars nattklubbschef i designsamarbete – släpper ”snabba solglasögon”

Minns du snabba, små solglasögon från unga år? Nu är de tillbaka och har tagit modevärlden med storm.

Flera stora modeikoner har under sommaren synts med små, snabba solglasögon – en ikonisk look direkt hämtad från 90-talet. I samband med det har svenska solglasögonmärket Chimi Eyewear tagit ett grepp om den tydliga trenden och släpper nu, i samarbete med Spy Bars nattklubbschef Joel Ighe, en exklusiv kollektion.

Lookbooken är inspirerad av Joel Ighes liv.
Lookbooken är inspirerad av Joel Ighes liv.

– För mig är det viktigt att de passar att ha på sig när man är på nattklubb, säger Joel själv om solglasögonkollektionen, som har som syfte att få dig att känna dig som någon helt annan.

Lookbooken och kampanjen, som frontas av Joel själv, Saga Westlund och Fatima Jelassi har influerats av Joels hektiska liv som varvas med återhämtning. Solglasögonen, som släpps i limiterad upplaga och kostar 1299 kronor, och finns att köpa på Chimis hemsida.

Foto: Chimi Eyewear