Karl Lagerfeld gillar Coca-Cola light, så mycket att han följer upp förra vårens succé och designar tre nya flaskor till dem.
– Jag älskar den här flaskan men det är dags för en ny, eller rättare sagt så vill jag göra tre stycken. Jag älskar vad vi gjorde förra året men jag kommer att älska 2011 ännu mer. Jag är otroligt glad över det här samarbetet, säger Karl Lagerfeld.
De numrerade flaskorna kommer i tre olika utföranden inspirerade av Coca-Cola lights hjältinnor;
- Den romantiska Bernadette
- Den fashionabla Eleanor
- Den rockchica Irene
Kampanjen, som lanseras nu i april, är plåtad av Karl Lagerfeld själv och frontas av modellerna Coco Rocha, Heidi Mount och Jeneil Williams. Flaskorna går både att köpa separat och i en samlarbox designad av Lagerfeld. Tyvärr kommer de inte att finnas till försäljning i Sverige, men de kommer bland annat att finnas på varuhuset Colette i Paris samt förmodligen även i Danmark.
Visste du: Det sägs att Karl Lagerfeld gick ner 40 kg i vikt 2001 genom att bara dricka Coca-Cola light och äta ångkokta grönsaker. Dieten fick därför namnet ”The Karl Lagerfeld diet”.
Läs även: Coca-Cola light à la Manolo Blahnik.
Av: Rose-Marie Söderlund