Kate Winslet lever La Dolce Vita

Kate Winslet är Longines nya reklamansikte.
Kate Winslet är Longines nya reklamansikte.

Skådespelerskan Kate Winslet, 35, är nybliven ambassadör för Longines senaste modell av klockan Dolce Vita. Den populära kollektionen lanserades 1997 och har sedan dess gjort stor succé bland kvinnor världen över. Kate säger:

– Jag älskar att arbeta med Longines och är väldigt exalterad över det framtida samarbetet. Jag har varit förtjust i Longines klockor länge och gläds över att nu vara en av varumärkets ambassadörer.

Två andra av märkets ambassadörer är Bollywoodstjärnan Aishwarya Rai Bachchan och den asiatiska skådespelerskan Chi Ling Lin.

Longines ambassadörer Aishwarya Rai Bachchan och Chi Ling Lin.
Longines ambassadörer Aishwarya Rai Bachchan och Chi Ling Lin.

Longines Dolce Vita har en grund i stål kombinerat med antingen guld eller roséguld och kommer i tre olika storlekar, med eller utan diamanter. Den nya klockan finns att köpa från och med februari 2011 och kostar mellan 21 500 kr och 43 000 kr.

– Trenden med damklockor i blandat material av guld och stål ökar markant. Än så länge är den starkast i Sydeuropa men även i Norden ser jag en ökad efterfrågan, säger Peter Rosvall, Longines Sverige

Två nya modeller av Longines klassiska klocka Dolce Vita.
Två nya modeller av Longines klassiska klocka Dolce Vita.

Kampanjbilderna plåtades vid Fontana di Trevi i Rom, Italien. Platsen där Anita Ekberg tog sitt berömda bad i filmen ”La Dolce Vita” (”Det ljuva livet”).

Aishwarya Rai Bachchan, Chi Ling Lin och Kate Winslet i Italien.
Aishwarya Rai Bachchan, Chi Ling Lin och Kate Winslet i Italien.

Av: Rose-Marie Söderlund Foto: All Over Press