Kim Noorda för Vero Moda

Kim Noorda för Vero Moda, A/W 2010.
Kim Noorda för Vero Moda, A/W 2010.

I höst kommer vi för första gången att få se den holländska supermodellen Kim Noorda i en skandinavisk kampanj, för Vero Moda närmare bestämt.

– Vi valde Kim eftersom hon representerar looken och själen i våra tre segment Vero Moda Main, Vero Moda Jeans och Vero Moda Very. Hon har förmågan att förändra sitt utseende efter olika stilar och humör, vilket är själva essensen av vårt märke, säger Bettina Schytt Therkelsen som är kreativt ansvarig på Vero Moda.

Kim Noorda på omslagen av holländska Elle och brittiska Harper’s Bazaar.
Kim Noorda på omslagen av holländska Elle och brittiska Harper’s Bazaar.

Trots att Kim bara är 24 år har hon jobbat med några av världens största namn i modebranschen. Hon har brytt omslaget på tidningar som Elle, Harper’s Bazaar och Vogue, frontat kampanjer för lyxiga märken som Bvlgari, Bottega Veneta och Emporio Armani, samt gått visningar för bland andra Oscar de la Renta, Matthew Williamson och Jill Stuart.

Oscar de la Renta, Matthew Williamson och Jill Stuart, S/S 2010.
Oscar de la Renta, Matthew Williamson och Jill Stuart, S/S 2010.

Av: Rose-Marie Söderlund Foto: Stella Pictures