Louis Vuitton startar ett samarbete med Unicef. För att stötta välgörenhetsorganisationen har modehuset designat ett silversmycke med en berlock i form av ett lås, som pryds av Louis Vuittons initialer. Smycket är en symbol för löftet att stödja barn i utsatta situationer.
Läs även:
Victoria’s secrets badmode 2016 får oss att längta till sommaren
Vårens sju största sminktrender 2016
Budgetkedjan släpper träningskläder i plus size-storlekar
I morgon, den 13 januari, finns smycket till försäljning i butik och för varje sålt smycke går 40 procent av intäkterna oavkortat till Unicef. Ett smycke räcker bland annat till 25 fleecefiltar för att hålla barn varma, 45 myggnät för att minska risken för att barn och deras familjer drabbas av malaria eller sex first aid kits, med utrustning för att behandla sår, brännskador och att förebygga infektioner.
Samtidigt som samarbetet lanseras kommer du även ha möjlighet att skänka pengar till Unicef direkt via Louis Vuitton.
Läs även:
8 inspirerande walk in closets som gör oss så inspirerande
Vårens hetaste skönhetstrender 2016
Sju tidlösa trender som aldrig blir omoderna
Se bilderna på smycket här nedanför!
Av: Cassandra Lindblom
Foto: Louis Vuitton