
Modehuset lanserar kollektion med lägre priser – så mycket kostar plaggen
Det New York-baserade varumärket Proenza Schouler lanserar i höst en kollektion med lägre priser. Tjuvkika på de första bilderna här.
Det har gått femton år sedan Proenza Schouler grundades och modehuset har kommit att bli ett av världens mest kända. Nu väljer de att släppa en kollektion som är, åtminstone lite, snällare för våra plånböcker. Modehuset lanserar Proenza Schouler White Label, PSWL, en kollektion som ska fokusera på vardagsplagg som jeans, t-shirts, sweatshirts och ytterplagg till lägre priser än varumärkets ordinarie kollektioner.
Kollektionen frontas av skådespelaren och stilikonen Chloë Sevigny och vi ser detaljrika plagg som utmärker sig något från modehusets signifikativa minimalistiska silhuetter med feminina snitt.

– Målet har för oss varit att utveckla en fulländad och balanserad kollektion som blandar exklusiva plagg med vardagsplagg på ett sätt som talar till såväl många av våra personliga vänner som designkunden, säger designerduon Jack McCollough och Lazaro Hernandez själva om kollektionen, och fortsätter:
– Vi är glada att äntligen ha en hel kollektion med enkla, mer avslappnade plagg att erbjuda tillsammans med de mer välarbetade och modefokuserade produkterna som vi har tagit fram genom åren och kommer fortsätta att designa.
Priserna kommer ligga på mellan cirka 1 600 svenska kronor för t-shirts och 10 000 svenska kronor för ytterplagg. Prislappen är med andra ord fortfarande hög, men för dig som älskar modehuset kanske det här blir det perfekta tillfället att slå till på en ny favorit.
Plaggen kommer släppas månadsvis med premiär den 6 november, på proenzaschouler.com och hos globala återförsäljare.
Klicka dig in i bildspelet för att se första bilderna på kollektionen.
Foto: Ricky Saiz/Proenza Schouler