Tidigare i år kunde Baaams systersajt Baaam avslöja att H&M gått in i svenska superbloggaren och modeprofilen Kenza Zouitens klädmärke Ivyrevel. Kedjan investerade totalt 20 miljoner i företaget, som grundades 2012, som nu satsar på att bli en global succé med digitalt fokus.
I går avslöjade sajten Breakit Ivyrevels omsättning och årsredovisning. Ivyrevel omsatte totalt 7,3 miljoner förra året med ett rörelseresultat på minus 5,1 miljoner, enligt Breakits uppgifter.
Året innan omsatte Ivyrevel 9,3 miljoner kronor med ett positivt resultat på 357 628 kronor. Vad som dock också framgår är att man har fyrdubblat personalkostnaderna under 2015 och att klädmärket har gjort en satsning från att vara en startup till att satsa globalt.
Läs även:
Känd svensk designer gör Kenzas bröllopsklänning
Så mycket är Kenzas förlovningsring värd
Se Kenzas förlovningsring (och rörande videon från frieriet!)
Foto: IBL