
Supermodellerna Toni Garrn, Christy Turlington Burns och Liya Kebede är ansiktet utåt för Lindex stora vårkampanj #superrolemodel med budskapet att sann skönhet handlar lika mycket om vad man gör som hur man ser ut. Alla tre tjejerna har nämligen ett stort socialt engagemang, med huvudsakligt fokus på mammor och barn.
Toni är engagerad i Plan Internationals kampanj ”Because I am a Girl” som uppmärksammar diskrimineringen av flickor runtom i världen. Christy har själv startat organisationen Every Mother Counts och Liya har startat Liya Kebede Foundation, båda för att minska mödradödligheten i världen. För att stödja deras arbete kommer Lindex att sälja en T-shirt med trycket #superrolemodel där all vinst går till de tre organisationerna.
– Jag har lärt mig att det som spelar roll är vad man gör, hur man gör det och vad man gör med det man har. Jag är den jag är, och jag gillar att den här kampanjen skapar en plattform för oss tre kvinnor – Toni, Liya och mig. Vi befinner oss i olika stadier av våra karriärer och vi gör alla mer än bara modelljobb. Kampanjen är ett positivt exempel som visar att vi alla är, och har kapacitet att göra, mycket mer än det som syns på ytan, säger Christy Turlington Burns.
#superrolemodel-kampanjen lanseras i alla Lindex butik och online 18 mars och i samband med den kommer de även att ha aktiviteter till förmån för WaterAid.
Läs även:
Heidi Klum tar över Elle Macphersons underkläder
Lindex-aktuella Kate Hudson: ”Så blir du boho chic”
Cindy Crawford lanserar egen hudvårdsserie

Av: Rose-Marie Söderlund