



Den brittiska modellen Tali Lennox, dotter till sångerskan Annie Lennox och producenten Uri Fruchtman, frontar Karen Millens nya kampanj – vars bilder vi på Baaam exklusivt har fått ta del av.
– Det här är en spännande tid för vårt märke och vi är inspirerade av vår ålder (märket firade 30 år förra året) och internationella tillväxt. För att summera säsongen så är den glad och upplyftande, vilket reflekteras i den nya kampanjen. Kollektionen är lättburen och består av många separata plagg. Vi uppmuntrar våra kunder att skapa sin egen stil av våra mångsidiga delar, säger Gemma Metheringham, chefsdesigner på Karen Millen.
Tali, född 1993, debuterade som modell för Topshop julen 2010 och har sedan dess gått visningar och gjort kampanjer för bland andra Acne, Burberry, Chanel, Marc Jacobs, Miu Miu och Prada. Hon spås en lysande framtid i modellvärlden.
Förutom på Biblioteksgatan 7 i Stockholm finns Karen Millen att köpa online.

Av: Rose-Marie Söderlund