
Männen vill ha henne och kvinnorna vill vara henne, men nu säger Gina Tricot tack och adjö till sitt välbekanta och minst sagt populära reklamansikte Pernille Holmboe, 32, från Norge. Istället tar brasilianskan Emanuela De Paula, 20, över.
Pernille har jobbat med Gina Tricot sedan 2002 och företaget har sedan dess ökat sin omsättning med 50% om året. Trots det gjorde de ett försök att byta modell för ett par år sedan, till kundernas stora protester:
– Vi ville pröva något nytt. Vi tyckte hon blev för dyr. Men eftersom vi växte så pass mycket fick vi möjlighet att skriva ett exklusivitetsavtal med henne, sa Victor Appelqvist, marknadschef på Gina Tricot, till Expressen förra året.
Kontraktet med Pernille gick dock ut vid årsskiftet, och man har valt att inte förlänga det:
– Det viktiga för oss är någon som kan förmedla vårt budskap på bästa sätt. Vem eller vilka det är kommer alltid att vara sekundärt.
[poll id=578]

Av: Rose-Marie Söderlund