Annons
 

Monica Bellucci: “Kashmir är som en andra hud”

 

 
Annons
 
Annons
 
 

 
Monica Bellucci för Eric Bompard, A/W 2011-2012.

Monica Bellucci för Eric Bompard, A/W 2011-2012.

Den italienska skådespelerskan och modellen Monica Bellucci, 46, är nybliven ambassadör för det franska varumärket Eric Bompard, känd för sina plagg i lyxig kashmir. Här svarar hon på ett par snabba frågor:

Annons

Hur känns det att vara ambassadör för ett varumärke och låna sitt ansikte till en produkt?

– När ett vackert, prestigefyllt varumärke använder mitt ansikte, tar jag det alltid som en komplimang. Under de senaste åren har kashmir blivit väldigt uppmärksammat och varje kvinna har åtminstone en tröja eller sjal i kashmir i sin garderob. Eric Bompard kombinerar kvalitet, elegans, modernitet och mjuka material. Allt detta fick mig att välja att bli ambassadör för just det här lyxmodehuset.

I egenskap av skådespelerska, när du lånar ut ditt ansikte till ett varumärke – och i detta fall till kashmirhuset Eric Bompard – ser du det som en roll att tolka?

– Traditionellt är karaktärer på bild eller i långfilmer antingen modeller eller skådespelare, som tolkar eller spelar en roll eftersom det alltid finns något att förmedla genom bilder. Och när det gäller reklam, är bilden mycket viktig: den måste tala för sig själv och gå till kärnan av vad annonsören vill uttrycka genom sina produkter. Personligen skulle jag inte ge mitt ansikte till en reklamkampanj om jag inte uppskattade produkterna. Det är lätt att älska den vackra, mjuka Bompard-kashmiren.

Monica avslutar med orden:

– Att använda kvalitetskashmir är som en andra hud, som subtilt kombinerar sensualism, komfort och elegans. Har man vant sig, är det svårt att vara utan.

Läs även: Lyxig, men prisvärd, kashmir från Soft Goat.

Monica Bellucci och Eric Bompard.

Monica Bellucci och Eric Bompard.

Av: Rose-Marie Söderlund