Svensk klädkedja gör helt oretuscherad underklädeskampanj

Klädkedjan Monki lanserar inför våren och sommaren 2017 en helt oretuscherad kampanj med badkläder och underkläder.

”#Nofilter” är benämningen på klädkedjan Monkis kampanj inför våren och sommaren 2017 med underkläder och badkläder. Vad som sticker ut från normen är att hela kampanjen är oretuscherad och att modellerna visar upp sina riktiga kroppar.

Relaterat: Så mycket retuscheras Victoria’s Secret-modellerna

Kampanjen frontas av fyra svenska kreatörer och bildernas mål är att få tjejer att tycka om sig själva genom ett avslappnat, ärligt och naturligt koncept. Kampanjen har plåtats av Nina Andersson Voigt.

Se alla inspirerande bilder i bildspelet här nedanför!

Läs även:
Underklädesmärket hyllas för sin kampanj med oretuscherade modeller
Vogue-modeller fick photoshoppade funktionsnedsättningar – kritiseras
H&M Studio lanserar nytt koncept inför våren 2017

Foto: Monki