
Monki släpper t-shirtkollektion för att stärka kvinnors självkänsla
Monki lanserar t-shirtkollektionen ”Let self-love rule” i samarbete med illustratören Camilla Engström. Fokus ligger på att lyfta problematiken kring dålig självkänsla bland unga kvinnor.
Klädkedjan Monki släpper en t-shirtkollektion i samarbete med den New York-baserade svenska illustratören Camilla Engström. Kollektionen heter ”Let self-love rule” och fokus ligger på att stärka unga kvinnor genom att utmana stigmat och problematiken kring dålig självkänsla.
Läs mer: H&M, Lindex och Kappahl börjar ta betalt för påsarna
Tröjorna är tryckta med illustratörens karaktär Husa i fyra olika situationer som många unga kvinnor identifierar sig med. Husa är en karaktär som stolt tar plats genom att göra vad hon vill, som vägrar att stressa över sociala normer och som älskar sig själv.
Illustrationerna som syns på fyra olika t-shirts uppmuntrar till att ”stay zen”, ”do it”, ”speak up” och ”love it”. Kollektionen finns tillgänglig i butik och online och samtliga t-shirts ligger på 120 kronor. Klicka dig in i bildspelet nedan för att se dem!
Läs mer: Sofi och Frida Fahrman släpper mor- och dotterkollektion för Ellos
Läs mer:
Klädkod för kvinnor på bröllop – vad gäller egentligen?
34 snygga vita klänningar – perfekta till studenten
Tre trendiga vårlooks att kopiera (+ plaggen du behöver!)
Foto: Monki