Webbshopen NA-KD öppnar fysiska butiker

På bara nio månader har sajten NA-KD blivit en succé bland webbshopar. Och nu tar de steget ut och öppnar sin första fysiska butik.

Det var för bara nio månader sedan som Nelly-grundaren Jarno Vanhatapio slog upp portarna till webbshopen NA-KD, som snabbt blev en favorit bland svenska influencers. Redan första året räknar modesajten, som säljer både egna märken och andra designers, med att omsätta 140 miljoner kronor.

NA-KD har redan nu öppnat sin första pop up-butik i Mall of Scandinavia i Solna utanför Stockholm, vilket är den första i raden av fysiska butiker.

NA-KD öppnade en pop up-butik i Mall of Scandinavia.
NA-KD öppnade en pop up-butik i Mall of Scandinavia.

– Vi har snygga varor och då är det bara ett plus att finnas i verkligheten också, förklarar Jarno för Breakit.

Tidigare har NA-KD haft en pop up-butik i Göteborg och nästa lansering blir i Tyskland. Men fasta butiker är ändå viktigt för webbshopen.

Drag & Drop

Instagram embed with url: https://www.instagram.com/p/BK-vV3qB8XR/

– NA-KD kommer alltid att vara ”digital first” men samtidigt finns det kunder som gärna vill känna på kvalitén innan de köper något .Vi kommer att börja med städerna där vi har flest följare på sociala medier just nu: Stockholm, Berlin, München, London och Los Angeles, förklarar han vidare för Breakit.

Märket har idag över 450 000 följare på Instagram och varannan minut delar användare med sig av sina plagg under märkets hashtag eller genom att tagga NA-KD:s konto, uppger han.

Läs även:
Primark kommenterar ryktet om en butik i Sverige
Här öppnar Ellos Home sin första butik
Lista: Alla butiker i Mall of Scandinavia

Foto: IBL, NA-KD