För att fira sitt 150-årsjubileum har klassiska ketchuptillverkaren Heinz utvecklat en riktigt unik produkt, nämligen en ketchupkaviar.
Det är precis vad det låter som, små pärlor av ketchup snyggt paketerade i en glasburk för att föra tankarna till den lite mer exklusiva ryska diton. Här är det dock inte någon stör eller annan fisk som varit delaktig i tillverkningsprocessen. Det är istället specialister vid Jens Møller Products som hjälpt ketchupkungen att skapa den här lyxversionen, som lanseras i samband med Alla hjärtans dag (eller Valen-Heinz Day, som de själva säger i reklamen.)
Så kan du få tag på en burk
Burkarna finns bara under en begränsad period och Heinz ger endast bort 150 av dem. För att lägga vantarna på en egen dos av de röda tomatpärlorna behöver du tävla i varumärkets sociala kanaler. Just nu pågår en tävling via Twitter där ketchupälskare från världens alla hörn hoppas på vinst.
America’s favorite ketchup presents America’s favorite caviar. Reply with #HeinzKetchupCaviar and #Sweeps for the chance to get your hands on one of 150 jars this Valen-HEINZ day. No purchase necessary. Rules linked in bio. pic.twitter.com/aa8NNebVk1
— Heinz US (@HeinzTweets) January 24, 2019
Läs också:
Nu finns det chips med smak av prosecco