
Baaam! Nu kan vi ta hem ett internationellt mediepris
Tycker du om Baaam? Då är du i gott sällskap. För Baaam har blivit nominerat till ett internationellt mediepris som ”Best New Vertical/Brand”.
I februari startade Baaam – och vilket halvår det varit sedan dess. Och det är inte slut än – för nu har Baaam blivit nominerat till ett tjusigt pris.
Det är juryn bakom den internationella tävlingen Digiday Publishing Awards Europe som nominerat Baaam i kategorin ”Best New Vertical/Brand”.
– Vi får så mycket positiv feedback från våra följare. Det här är ett ytterligare kvitto på att vi gör något som uppskattas. Otroligt kul, detta måste vi så klart fira, säger Sara Grundberg, innehållschef och ansvarig utgivare.
Tillsammans med KIT, som tävlar i kategorin ”Best Video Series”, är FAB Media de enda svenska medierna som nominerats i årets upplaga av tävlingen.
Håll tummarna för oss den 4 oktober när tävlingen avgörs i London!
Här är de nominerade i kategorin ”Best New Vertical/Brand”:
Unilad – Unilad Adventure
Channel Mum – ChannelMum.com
24sata – JoomBoos YouTube network
Fab Media AB – Baaam
Chalk Global – Boxing-social.com
Se de nominerade i samtliga kategorier på Digidays hemsida.
Se även: JAAAA! Baaam kan bli Årets digitala tidskrift