Budgetkedja gör helt oretuscherad bikinikampanj inför sommaren
Amerikanska kedjan Target har släppt en bikinikampanj inför sommaren 2017. Speciellt för kampanjen är att den är helt oretuscherad.
Sommaren är snart här och bikinisäsongen likaså. Och inför varmare väder släpper amerikanska Target en kampanj för badmode där helt oretuscherade modeller står i fokus.
Fyra modeller tar plats i kampanjen och visar upp sina naturliga kurvor, födelsemärken och bristningar – som i vanliga fall klassas som ”skönhetsfel” och photoshoppas bort i bikinisammanhang.
Trendguide: Så ser årets badmode ut enligt modehusen
– Det var viktigt för oss att fånga deras sanna skönhet, helt utan filter, säger märkets talesperson Jessica Carlson om kampanjen.

Kedjan uppger att deras syfte är att visa att alla kroppar är normala, och vackra, oavsett om de är storlek 32 eller 58. Tidigare gjorde Aerie en liknande kampanj som resulterade i att märket ökade sin försäljning markant. Även svenska Monki har dragit sitt strå till stacken för att bredda rådande kroppsideal i reklamsyfte.
Badmode 2017: 25 handplockade bikinis och baddräkter
Se alla bilder från kampanjen i bildspelet här nedanför!
Foto: Target