Annons
 

Örjan Andersson från Cheap Monday lanserar eget jeansmärke

 

 
Annons
 
Annons
 
 

 
Örjan Andersson, mäktigast inom svenskt herrmode 2009 enligt King.

Örjan Andersson, mäktigast inom svenskt herrmode 2009 enligt King.

Cheap Mondays grundare Örjan Andersson ska lansera ett jeansmärke under eget namn. Kollektionen, som riktar sig till både tjejer och killar, lanseras våren 2012 och kommer att bestå av fem olika jeanspassformer med en hård street-rock-look, samt T-shirts både med och utan prints.

Annons

– Jag har jobbat med jeans i 20 år och det kändes naturligt att börja på ny kula. Jag har jobbat med storskalig produktion länge och tycker väldigt mycket om fasen när man bygger upp något från grunden, berättar Örjan.

Jeansen kommer att kosta 800 kr i butik, men än är det inte klart med några försäljningsställen.

Örjan sålde Cheap Monday (inklusive butikskedjorna Weekday och Monki) till H&M 2008 för 564 miljoner kronor, men jobbar fortfarande kvar som designchef för jeansdelen.

Läs även: Ann-Sofie Back är ny chefsdesigner för Cheap Monday.

Bild på Örjan Andersson från orjanandersson.com.

Bild på Örjan Andersson från orjanandersson.com.

Illustrationer på den nya kollektionen Örjan Andersson från orjanandersson.com.

Illustrationer på den nya kollektionen Örjan Andersson från orjanandersson.com.

Av: Rose-Marie Söderlund Foto: All Over Press