Peg Parnevik är nytt ansikte utåt för Max Factor

Peg Parnevik blir Max Factors nya ansikte utåt. Tillsammans vill de båda parterna uppmuntra oss att hylla det vi gillar hos oss själva.

Max Factors kampanj #myfactor vill inspirera till att hylla det man gillar hos sig själv. Varumärket uppmanar tjejer och killar att se make up som ett redskap för att framhäva dina unika ansiktsdrag och lyfta fram det hos dig som gör att just du är du, snarare än att täcka över, gömma eller sudda bort.

Uppdatera dig om höstmodet 2017: Läs allt om säsongens hetaste trender här!

Popartisten Peg Parnevik tar nu över stafettpinnen efter bland andra Miriam Bryant och systrarna Lejonhjärta som ansiktet utåt för kampanjen.

Peg Parnetvik frontar Max Factors kampanj som vill hylla det du gillar med dig själv.
Peg Parnetvik frontar Max Factors kampanj som vill hylla det du gillar med dig själv.

Kampanjen visar upp Peg i olika variationer på looks som visar hur hennes faktorer på ett lekfullt och inspirerande sätt kan framhävas efter olika teman och säsonger. Hon har bland annat valt att hylla sina ögon och sina fräknar, som hon tycker förstärker hennes charmiga karaktär.

– Jag är en stor förespråkare av att man ska veta sitt värde och älska sig själv. Skönhet är något personligt och vi har alla något vi gillar lite extra med oss själva. För mig handlar #myfactor kampanjen om just det, att komma ihåg sin unikhet och dem saker du älskar hos dig själv, det som gör dig till just dig. Jag tycker att i dagens samhälle lägger vi för mycket fokus på att jämföra oss själva med andra och glömmer ofta att älska sig själv, säger Peg.

Läs mer om höstmode 2017: Allt om säsongens hetaste trender
Höstskor 2017: 25 snygga och trendiga skor för höstens alla tillfällen
Höstjackor 2017: 25 snygga och trendiga köp
Höstkappor 2017: 20 trendiga kappor för alla plånböcker
Säsongens snyggaste skinnjackor från budget till lyx

Foto: Ceen Wahren, Hanna Besirevic/Max Factor