Madonna lanserar vågad parfym

Sångerskan Madonna, aktuell med sitt tolfte studioalbum MDNA, har precis lanserat sin nya parfym ”Truth or Dare” på Macy’s i New York. Parfymen har fått sitt namn efter dokumentärfilmen från 1991 som spelades in under hennes Blonde Ambition World Tour. Filmen döptes dock om till ”In Bed with Madonna” utanför USA, eftersom ordleken (sanning eller konsekvens) inte är så känd i alla länder.

Madonna berättar för WWD:

– Jag har alltid varit besatt av dofter och länge velat skapa något personligt som återspeglar mig själv, men som även andra kan relatera till. Något klassiskt och tidlöst, men fortfarande modernt. Mitt äldsta minne av min mamma är hennes parfym. Jag bär det med mig överallt. Hon doftade alltid som gardenia och tuberos, en berusande mix som var feminin och mystisk. Jag ville återskapa den doften, fast med nya och fräscha inslag. Något ärligt och vågat, därav namnet.

Tvärtemot många andra kändisparfymer ska”Truth or Dare” locka en något äldre publik. Den huvudsakliga målgruppen är kvinnor mellan 35 och 45. Förutom redan nämnda doftnoter innehåller den bland annat neroli, jasmin, vit lilja, vanilj och mysk. Vi får hoppas att parfymen säljer bättre än skivan, för den har tydligen rasat rekordsnabbt på försäljningslistorna.

Läs även: Charlotte Perrelli har lanserat sin egen parfym “The Girl”

httpv://www.youtube.com/watch?v=lnHCIMEBNcI

Av: Rose-Marie Söderlund Foto: All Over Press