Annons
 

The Body Shop har honungsmani

 

 
Annons
 
Annons
 
 

 

The Body Shop har lanserat sin nya honungsdoftande serie Honeymania.

Efter förra årets succé med den chokladdoftande serien Chocomania lanserar nu The Body Shop sin nya serie Honeymania. Precis som namnet antyder innehåller produkterna honung, känt för sina mjukgörande och fuktighetsbevarande egenskaper. Dessutom doftar produkterna ljuvligt av söt och blommig honung.

Annons

Honeymania innehåller (från vänster till höger på bilden):

  • Body Butter, 185 kr/200 ml.
  • Lip Balm, 60 kr/10 ml.
  • Bubble Bath Melt, 160 kr/300 ml.
  • Body Scrub, 200 kr/200 ml.
  • Shower Gel, 85 kr/250 ml.
  • Soap, 40 kr/100 g.
  • Eau de Toilette, 155 kr/30 ml.

Den ekologiska och Community Fair Trade-producerade vildhonungen kommer från den etiopiska regnskogen där den skördas för hand. Det säkerställer inte bara en hög kvalitet, det hjälper även de lokala biodlarna att skapa ett tryggare liv. Försäljningen av honung hjälper dem bland annat att betala skolgång och sjukhusräkningar samt att köpa boskap och mat.

The Body Shop har lanserat sin nya honungsdoftande serie Honeymania.

Av: Rose-Marie Söderlund